Pages

Tuesday, April 8, 2014

Hormat cara orang lain jaga dan besarkan anak

Assalamualaikum dan salam sejahteri...hai hai hai..
Kenapalah momentum nak update entri ni makin merundum..Sibuk barangkali..tapi tak akan ku tutup blog ini walau pedang diacu ke leherku ecewah!

Tajuk saya ni straight to the point. Isunya di sini ialah tentang 'baby walker'. Ye saya sedia tahu yang walker tak bagus untuk perkembangan bayi..bla bla bla. Dan ini merujuk kembali kepada tajuk iaitu hormat cara lain jaga dan besarkan anak. Cara saya ialah saya nak letak 'walker' kat rumah pengasuh Anas sebabnya saya nak mudahkan kerja dia.

Orang lain argue pula kenapa nak mudahkan kerja dia? Sedangkan dia dibayar untuk jaga anak kita?

Alasan saya ialah simple-
Ingat dengan bayar RM300++ sebulan tu dapat buat sesuka hati kepada manusia lain? Terutama sekali yang jaga anak kita.

Kita mudahkan urusan dia..Insya Allah dia akan jaga anak kita dengan baik dan saya memang sangat puas hati sehingga kini. Sekiranya urusan saya Allah tak mudahkan pun, saya akan anggap itu bukan rezeki saya. Mungkin itu kifarah dosa-dosa saya yang lepas.

p/s: Buat tak peduli jelah kata orang.





4 comments:

Suria Lekatlekitgurl said...

saya guna baby walker dulu untuk lala jugak tp untuk bagi dia makan je. Baby walker ni ada jugak bahaya sebab tu kalau kita letak baby dalam walker kena pantau selalu. Tak boleh biar.. sebab roda dia bergerak laju jugak. Kalau budak yg dah panjat pun bahaya jugak. Tu dr pengalaman saya jaga lala... even letak dalam walker tp mata tak lepas pandang. Hope pengasuh anas pun jaga anas dengan baik. Insya Allah.. takde apa yang buruk berlaku

norinaomar said...

betul,bukan letak dalam tu seharian pun..u just imagine budak yang dah start maju ke depan n crawl..kalau tak letak dalam walker susah hati nak masuk toilet,masak n etc lebih2 lagi tinggal berdua je

Anonymous said...

Saya ank dah 4. Semua pakai walker. Pokoknya beli walker yg berat. Mahal sikit tak apa. Jgn beli yg cikai harga x sampai 100 yg tu ringan mmg mudah terbalik. Ini pengalaman sy. Dan ada juga walker yg x boleh bergerak. Ada tapak utk letak kaki yg boleh pusing 360 baby gerakkan kaki dgn happy tp walker tu x gerak. Pandai2 pilih walker yg elok. Xde masalah guna walker.

norinaomar said...

Anon:terima kasih atas nasihat awak..saya dah beli pun,tutup mata je pasal harga sebab saya tahu yg ni nampak kuat n kukuh.

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger