Pages

Sunday, September 9, 2012

K.U.R.U.S

Tadi tengok Nona kat TV3.
Isunya pasal kurus.



Terasa makcik tau..

Saya ni tak berapa tinggi, kurus pulak tu.
Berat pun ala suam-suam kuku aje.
Teringat masa zaman sekolah rendah dulu ada kawan kata 'tangan Noi macam batang aiskrim'


picture credit to myunittrust2u.com

Kalau balik kampung je..ehhhh kenapa ko makin kecik
ehh,ko tak makan ke
ehh...
ehh aku jotos baru tau!

Saya bukan sengaja nak kurus-kurus ni,
one of my friend said kalau kurus sangat susah nak conceived (dapat baby)
hmm..

Faktor-faktor yang menyebabkan saya kurus

1)Sini takde kedai makan
Kalau ada kedai makan yang jual macam-macam,haruslah tiap-tiap hari beli dan makan dengan senang hatinya. Ni kena masak sendiri.Dahla tak berapa rajin nak memasak.

2)Supply makanan yang tak mengizinkan
Hajat hati mahulah masak yang macam-macam tapi apakan daya, sumber barangan mentah yang terhad.Dok pedalaman apa je yang ada.Harap saya sebulan sekali je beli stok makanan,tu pun tak boleh  beli banyak-banyak.Patah pinggang nak angkut.

Orang kampung sini semua kurus-kurus,susah nak jumpa yang obes sebab mereka makan apa yang ada je.

3)Takde geng makan
Makan sorang-sorang jadi feel tu kurang. Rindu makan berebut-rebut =(

Takpayahlah baik hati nak cadangkan pil itu ini,susu itu ini..sudahku cuba tapi tak berjaya.


 



8 comments:

missSenget said...

dugaannya nak makan.. T__T

norinaomar said...

nak makan pun susah..sapa lah yang tak bengang kalau kat FB member asyik post gambo makanan aje!!

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tak payah la cikgu Noi.. saya dulu pun macam tu. kurus.. org ckp sama je mcm cikgu Noi.. Sapa kata org kurus susah dapat baby. saya sebelum pregnant kurus jugak.. tak payah layan nanti stress tu yg susah nak dapat baby. Tp lepas lala dah setahun ni.. nampak makin berkembang tapi masih dalam berat yg ideal lagi. So, tak payah risau apa2.. nikmati hidup dengan kekurusan selagi stok masih ada. esok dah berkembang mekar mula rindu nak kurus pulak. kekekekeke

norinaomar said...

ciklekit:ohhh cik lekit,kata-katamu sangat berharga..Daku menghargainya,bertambah yakin I tauu!!!

Qyla Aqilah said...

Spesel kes ni!!1hihih Noi, banyak kan makan potato ok??hihihihi dolu masa bercinta Chun beli whipped potato setiap hari untuk saya..dari 45 terus naik 50 dlm tempoh 2 minggu..T_T

norinaomar said...

Q:kan best kalau KFC tu sebelah rumahku aje..tiap hari akan ku ngappp

mizzura said...

lor kurus sgt pun xbole conceived ke...gemuk sgt pun ta bole...apapun tu rezeki tuhan nk bg:-)

norinaomar said...

Zura:tapi housemate saya ni sekeping aje..rezeki masing-masinglah kan

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger