Pages

Tuesday, May 8, 2012

Idea Hadiah Hari Guru

Hari Guru next week tau.

Tapi saya taklah teruja sangat sebab apa hadiah lebih berharga ialah bila murid-muridku dapat dengar kata, dapat faham apa yang diajar dan dapat keputusan yang baik dalam exam. Itu dah memadai.

Banyak jugak rakan-rakan yang bertanya kat wall FB masing-masing nak bagi hadiah apa kat cikgu-cikgu ye.Ada yang nak bagi untuk 2,3 orang dan ada juga yang berlaku adil nak bagi kat semua cikgu yang ajar anak dia.
Ok, saya nak bagi beberapa idea yang boleh diberi sempena Hari Guru atau Hari pendidik sebab lecturer, cikgu kat GiatMara, cikgu kat Politeknik, cikgu kat IKBN pun dipanggil cikgu kan kan kan?

1. Pen merah

sumber gambar : mamahanan.blogspot.com

2. Cupcake/Homemade chocolate/Muffin

Saya ada satu online biz cupcake favourite saya iaitu cupcake-huda.blogspot.com. Selain sedap, servisnya memang tak mengecewakan.

3. Fridge Magnet-tapi kena tempah


Akak ni memang kreatif..Ada macam-macam produk yang dia buat seperti decorated cookies, potpourri dan macam-macam lagilah.

Hubungi Kak Khamsaini di sini

4. Kain batik dan brooch untuk cikgu perempuan, kain pelikat untuk cikgu lelaki.

5. Buku ilmiah. Last year dapat buku sebuah, sangat suka!

6. Tuala

7. Selimut.(hihihi teringat dapat hadiah gebor beso dari bos masa sekolah swasta dulu..sampai sekarang masih elok lagi saya pakai sebab hadiah hari guru yang best sangat)

8. Pencil case

9. Cermin muka yang saiz sederhana. Trust me, they will like it!

10. Last but not least, apa sahaja yang ikhlas diberi.Asalkan ikhlas dan kami guru-guru dan warga pendidik tak mintak apa-apa pun sebenarnya. Doa dan kejayaan anak-anak murid itulah yang menggembirakan kami.

p/s: Minggu ni nak berPSKPP lagi macam tahun-tahun lepas.

10 comments:

zulfikar hazri said...

Hadiah sambal goreng ko pernah dapat tak Noi?

Sufia Mahzan said...

Noi, aku prnh dpt vase comel dlm dia ada abu rokok...hehe. Mesti pasu kecik2 tu byk kt umah dia and ayah dia guna buat ashtray. hehe..

norinaomar said...

Ikar:udang salai ada dapatlah..wehh sedapnya sambal goreng weiiiiii

norinaomar said...

Pia:alahaiii..kata orang jawa 'sangking' nak bagi kok jadi sampai macam tu..ho walah

Sufi Al-Arshadiy said...

Kecik2 dulu kasi sabun mandi dgn tisu je noi...hahaha...kecik2 mana ada duit...

norinaomar said...

sufi:sekarang pun saya dapat lagi tau..budak-budak sini ramai yang tak berkemampuan..takpe,keihlasan tu yang paling penting

Eyriqazz said...

fridge magnet tu nampak cantik... mungkin lebih sesuai cam isteri saya cikgu yang minat fridge magnet...

P/s : Jika ada kelapangan, minta bantuan untuk undi saya, hari ini last day . Boleh undi di sini --> http://j.mp/I5h6Rw

norinaomar said...

Bro Eyriqazz: saya dah undi!

mizzura said...

Wahh bestkan jadi guru..profession ni confirm dpt hadiah tetiap tahun;-)

norinaomar said...

Zura: Best tapi tanggungjawabnya berattttt sangat

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger