Pages

Tuesday, April 10, 2012

Saya LDM..Saya Okay!

LDM tu apa?
LDM tu Long Distance Marriage..

Perkahwinan Jarak Jauh
Dan yang bestnya Mr J pun ahli kelab LDM dalam kawan2 ex UITM dia..(saja-saja)

Ada masalahke?Saya rasa tidak..rindu tu memang normal tapi bila kita positif, semua akan jadi okay.Tapi rasa sedihla sebab tak dapat nak jaga makan minum dia, basuhkan baju dia..sabar ye Sayangku busyuk mashamku!

1)Skype

Alhamdulillah internet sekolah dah ok. Ada masa senggang kitorang boleh skype.

2)Bil maxis

Since kitorang pakai subline, so bil pun boleh dikawal. Dah lama bersara daripada guna prepaid.Entahlah saya sekarang selesa guna postpaid lagi.

3) Setia

Itu tanya diri masing-masing. Saya ni jenis setia ke? Alhamdulillah dengan yakin saya kata ya!

4) Bersyukur

Saya lebih rasa bersyukur sekurang-kurangnya masih boleh berhubung dengan Mr J dengan internet dan telefon. My friend yang kat Baram sana langsung takde line telefon. Boleh internet je , tu pun ikut time generator 'on' aje.

5)Dating

Masa mula kenal since bulan 4 2010 sampai tunang pun kitorang boleh hitung dengan jari berapa kali dating. Life make it easier. For those yang memang tiap-tiap minggu dating tu rezeki koranglah kan. Ni bukan ayat sedapkan hati sendiri, tapi sebab kitorang dah terbiasa jaraaaaang jarang dating, so itu bukan the main problem.

6) Faham

Kahwin 5 tahun pun belum boleh faham partner kita 100%. It goes step by step.

7) Sabar

Hat ni kadang-kadang terlangkau batas kesabaran juga tapi apa yang saya boleh buat. Mungkin kena LDM another 1 or 2 years..Selagi belum ada rezeki.

8) Kreatif

Cuba pos suratke, kad ke, order cupcake secara seprais ke, poskan makanan ke ..memang lain perasaannya bila dapat surprise tu.

Kepada kamu-kamu yang memang sekarang tengah LDM , kuatkan semangat tak kira macamana pun. Insya Allah ada rezeki akan bersama juga. AMIN.

SAYA LDM..SAYA OKAY!


source: google

Alhamdulillah genap 2 tahun kami berkenalan. Moga ALLAH kuatkan jodoh kami hingga ke akhir hayat.

9 comments:

Effa Akmal said...

sabar yea noi.. saye dlu pon LDM juge. kami kawen jun 2010, november 2010 tu syed dah dapat pindah. huh. heaven rase. doa banyak² yea. :)

Anonymous said...

Amin

norinaomar said...

Thanks effa..thanks to u too Sayang

zulfikar hazri said...

kalau aku, mesti aku nangis tiap2 malam rindukan ketiak bini aku noi!

norinaomar said...

Ikar:aku nanges awal2 aje..sekarang dah immune sebab masa kapel pun memang dok jauh2..
banyak2 part ketiak jugak yang rindui..huiiiii

Qyla Aqilah said...

Sabar ler..belum rezeki lagi tu..Q kalau LDM tak tau ler..dia tak balik semalam pun angau..:p

THE LEKAT LEKIT STORY said...

x tau mcm mana rasa LDM ni sebab sejak kenal asben smpai kawen jarang berjauhan. masa mula2 kenal 1 opis.. bila dh kawen dh x keja, asben je keja.. hari2 blh ngadap muka dia. Tp memang kalau 1 2 hr x nampak muka dia pn rasa lain mcm.. sbb x biasa berjauhan kan??

norinaomar said...

Q, bestnya..teringin nak rasa angau macam tu

norinaomar said...

Cik Lekit:saya dah immuned..hihi

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger