Pages

Thursday, January 19, 2012

Nasi lemak dia dua puluh sen =)

Selamat hari khamis..semoga hari ini lebih baik daripada hari sebelum-sebelumnya.

Bila baca tajuk mesti kamu kamu fikir saya nak buat cerita tak senonoh kan kan kan.No No No..takbaik tau cerita benda-benda tak elok.Kita cakap benda yang baik-baik saja okeh.Nanti Allah marah tau!


Sebenarnya nak cerita pasal kami geng2 kat sini dah jumpa juadah ringkas dan murah yang sesuai dimakan pada waktu rehat.So waktu rehat selama setengah jam tu taklah terbuang begitu sahaja dengan bunyik 'keletang' 'keletung' menggoreng nasik,menggoreng bihun,masak megi dan sebagainya.

"wah,rajinnya korang masak waktu rehat!''

Sekolah kami ni takde kantin.Yang ada dewan makan je.Yang makan kat dewan makan ialah kanak-kanak asmara.Eh...asrama.Cecikgunya makan sendiri,masak sendiri,lapo sendiri,kenyang sendiri.

Semalam dapat tahu yang kat kampung sebelah ada jual nasi lemak dua puluh sen.Dapat bayangkan tak?


Duit sepuluh ringgit kat sebelah tu nak bagitahu saiz sebenar nasi lemak dua posen tu.Actually ni bukan nasi lemak pun sebab nasi dia nasik biasa.Tapi sambal dia menepati tekak kami semua.Syabas makcik nasi lemak!
Harini ustad Rizal (jiran sebelah) bagi 5 bungkus.Try rasa dulu katanya.Kalau nak bubuh telurke,ayamke,bubuh sendiri.Dah nama pun dua posen nak demand ada ayam bagai.Mentelll!

9 comments:

Cikpuan rara said...

tu lah kan.nasi lemak skrg bukan nasi lemak,nasi biasa.tp ok gak.boleh kurangkan lemak dlm badan.hehehe

missSenget said...

bagus laa nasi tu kurang lemak..

hahaha..lemak2 ni x elok..


teringat zamn sekolah..
nasi lemak 3posen je..

norinaomar said...

Rara:tiap hari nasik lemak yang berlemak tu bahaya kan kan

norinaomar said...

senget:tetiba rasa rindu mi goreng kantin skolah menengah dulu.rencah apa entah acik kantin tu guna

zulfikar hazri said...

Murahnya, kalau aku dah beli 10 bungkus dah... laparnyaaaaaaaaa

norinaomar said...

ikar:perut aku tak cukup beso lah ikar.aku makan 2 bungkus dah kenyang..hhuuuu

THE LEKAT LEKIT STORY said...

nasi lemak 20sen ni zaman sy sekolah rendah je ada.. kekekekekeke. erkk.. sekolah takde kantin yer?? sy memang x tau ada sekolah yg takde kantin selama ni... :D

Anonymous said...

Cik Lekit:mostly sekolah kat pulau ni takde kantin,cekgu balik rumah masak sendiri.

mizzura said...

nk order bfaast, lunch,tea time,dinner n supper bole? baru singgit sehari..

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger