Pages

Tuesday, January 24, 2012

Ayat-ayat mereka yang boleh buat aku teringat-ingat

Ini entry autopost.
Eksen ko Noi,sejak bila pandai buat entry auto post entah!

Aku mula jadik cikgu tahun 2006.Masa tu aku belum ada lesen lagi.Masih baru dan ngajo ikut apa saja yang tergerak kat hati aku.Eh aku dah 6 tahun ke kerja cikgu?Peh peh peh...

Eksen ko Noi,orang lain dah nak pencen bulan depan.Tak kecoh pun macam ko.

Satu yang aku nak share kat korang ialah,budak-budak ni selalu je cakap ikut ayat dia yang dia fikir itu ialah fakta tapi pada aku ianya ialah kelakar.

1. Colour pencil
"Kiah..awak datanglah rumah saya.Rumah saya ada pensil warna yang berprestij!"

Aku : Amboi..(dalam hati)

2.Bual-bual

A : Are you sure?
B : Yes, I am shower.(Muka yakin sambil angguk-angguk kepala.)

Aku : Okey..tak jadi nak marah . (dalam hati)

3.Tak best

"Teacher,kalau tak best dalam bahasa inggeris jadi 'No best'. Kan teacher?"

Aku : (Sabarrrr)

4.Bila cikgu pakai mekap

A :Saya rasa muka cikgu tu macam badut lah.
B :Ha'ah kan. Lipstick dia tak rata.

Aku : Nasib baik bukan aku yang dia kutuk.(dalam hati)

5.Colour pencil.....lagi

A :Saya rasa awak patut pakai pensil warna sayalah.
B : Kenapa?
A : Sebab pensil warna saya lebih berkualiti.

Aku : Pergh..(dalam hati)

*Watak-watak di atas bukan dari orang yang sama.


Hai Adam and Kimkim!

p/s: Dah nama pun budak.

7 comments:

zulfikar hazri said...

hahahaha, lawak2.. haahahaha...shower.. ko pun betulkan la noi...

mizzura said...

hak..hak...adodoi..macam2 bebudak ni punya ayat..cer tny dia berprestij tu apa..haha..

Sam Banjamin said...

budak-budak cikgu... sabo je la...

Effa Akmal said...

amboi.. mcm jurumekap profesional plak yea, tau lipstik rata ke x rata.hahahhaha.. bebudak sekarang. sabar jelah! hahahhaha

norinaomar said...

kalau nak cari pengkomen dan pengkritik,carilah budak2..memang jujur

cikguden said...

ayat baek punyer...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

u'm shower ekk... xpe nama pun saya budak baru belajar. kekekeke

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger