Pages

Friday, December 30, 2011

Karut-marut zaman kecik

Assalamualaikum dan Selamat Hari Jumaat..Tinggal esok je tahun 2011.Rasa sekejap je masa berlalu.
Rasa tak best nak balik dah 2 haribulan nanti..eeeiiii!

Asalnya nak taip entri yang lain,tapi entri tu jadi pending sebab lost memory.Karang dah dapat ingat saya hapdetlah.

Tadi jugak ambil kesempatan baca entri-entri yang saya dah ketinggalan kat blog Dik Non a.k.a Cik Domodomok,Yuyuy Ekin cik Misi,Brader Misai Zulfikar..banyak lagi ni belog yang belum disinggah.

Duduk-duduk merenung masa depan ni tetiba teringat kepercayaan karut-marut yang saya buat masa kecik dan masih buat lagi sampai sekarang.Bila difikir lojik,benda tu merepek aje tapi entah kok kenapa masih dibuat lagi.

1.Pensil Kontot

Orang kata jangan asah pensil sampai kontot.Pensil tak boleh lebih pendek daripada jari kelingking nanti mak mati cepat.

Hahahaha...korang tahu tak,karut-marut ni telah saya sebarkan kat anak murid tahun 1 saya.Diorang pun bulat-bulat ikut kata.Bukan apa,seksa benar nengok diorang menulis guna pensil kontot,tu yang saya sebarkan pernyataan karut-marut tu.

2.Hantuk kepala

Kalau terhantuk kepala kawan ke,adik ke,kakak ke,senang kata kepala orang lain lah..kena hantuk lagi sekali.

Sebab apa saya pun taktahu,ada yang kata nanti mak bapak mati lah..itulah inilah.Masa kecik-kecik manalah mengerti sangat ajal maut itu kuasa ALLAH.Benda yang merepek jugak kita percaya.


3.Cakap serentak



Lijah : Eh,mana mak ko eh?


Peah n Tipah : DAPUR!!Eh ? Serentak pulak ! Eh???

Kalau tercakap pada masa yang sama,kena cepat-cepat pukul orang yang cakap serentak dengan kita tu,sambil cakap 'KAU KAWEN DULU!!'

Isyk Isyk Isyk...kalau umur belas-belasan tahun naklah cakap ayat tu,bila masuk lewat 20 an,awal 30 an, konfirm tukar "AKU KAWEN DULU!!"

Ada yang nak tambah ke?

  
Gambar takde kaitan dengan entri.Kena saman dengan MPKT.Tulah..........eksen.



p/s:Sapalah yang reka karut-marut ni semua ekk....

7 comments:

zulfikar hazri said...

hahahaha semua benda tu betul....



cuma adik pompuan aku, kalau sebut perkara sama.. terus cepat tepuk...

"cop pakwe hensem!"

norinaomar said...

ikar:hihihiiii lawak lah adik ko!hahaha

ninfazren said...

kah kah.sy pun sama kak,3 benda tue sy punya lah percaya dulu.1 lagi sape baring angkat kaki mak mati tertonggeng.benccccci.haha

yuyuy ekyn said...

kalau nyanyi kt dapur kawen ngn org tue.hahaha.merepek sungguh.err.lari topik x? :)

norinaomar said...

diknon:mak mati tertonggeng,hahahahahahaha

norinaomar said...

dik Y.E:ada lari topik lah sikit..tu macam di bawah tajuk yang lain,huhuhu

missSenget said...

pasal ckp serentak tu..

tak penah pun kata "kau kawen dulu"

selalu mmg kata "aku kawen dulu"


hahaha...gatal kan..!

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger