Pages

Sunday, October 9, 2011

Keras Kepala Batu

Ini entry pendek..

Saya ni nampak je macam biasa je dari segi luaran,tapi saya ialah seorang yang keras kepala,kepala batu,keras hati..lebih keras daripada batu.

Perangai negatif ni terserlah bila saya berada dengan orang yang rapat dengan saya (keluarga dan tunang)

Kepada rakan-rakan pembaca,tolong bagi saya cadangan atau doa untuk saya jadi seorang yang lebih lembut hati.

Sering jugak saya menyesali tutur kata yang terlepas dari lidah atau perbuatan yang menyakiti hati orang lain,tapi saya ulang juga dalam keadaan tidak disedari.

=(

14 comments:

Nin Ahmad ツ said...

sy pun sama kak.tapi bila dah sedar mula lah buat baik balik.ngeh ngeh.

norinaomar said...

sama-sama lah kita perbaiki diri sendiri ye.

Sufia Mahzan said...

Org lahir bln Nov mmg mcm tu lah Noi..

Aku pun sama. Mula-mula kawen laki aku terkejut jugak dgn perangai keras kepala, keras hati aku ni. Lama-lama dia berlembut dgn kita, kita lak jadi malu.
Kurang sikit..

Zulfikar Hazri said...

aku dulu keras kepala, suka berdebat, kalau nak sembang mesti nak menang je...


bila makin tua, makin banyak bergaul.. aku muhasabah diri.. aku ckp pada diri aku..

" walaupun kadang2 org yg ckp tu salah, dan kita yakin kita ade fakta yang betul, tapi biaq pi la, bagi chance kat org nak luah pendapat jugak"

jadi makin lama, aku dah berubah tolak ansur...

norinaomar said...

Pia:aku lahir Disember.
ye ke Pia?Insya Allah aku akan slow sikit after kawen

Ikar:terima kasih my friend...terima kasih banyak-banyak

aku akan pegang kata2 tu

yuyuy ekyn said...

istighfar banyak2.sy xsmprne juge cekgu.sme2 kte baiki dr. :)

norinaomar said...

terima kasih dik..

Irshadim said...

keras hati ni berguna jugak bila keadaan memerlukan. jgn hilang 100 % sifat tu. heheh.

norinaomar said...

tapi kena guna di waktu dan tempat yang betullah kan?

Effa Akmal said...

bace + amalkan surah lokman. dapat petua nie dari sorang ustaz mase mintak surah utk lembutkan hati. :)

norinaomar said...

yeke Effa?thanks banyak2 tau.Insya Allah saya amalkan tiap-tiap hari

eiyzniey said...

hmmm..keras kpale yaa

norinaomar said...

hai eiyzniey..hmm tulah kelemahan saya yang perlu saya perbaiki.saya akan cuba berubah sikit sikit

Jue AbdRahman said...

sy jenis yg malas nk ckp byk.. org kutuk ke, maki ke, perli cane pun sy diam je, walaupun dlm hati Allah je yg tau. Kesabaran tu penting, cuba sabar byk2 k..

ubah sikit2.. insyaAllah bole.. caiyok2..

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger