Pages

Friday, August 5, 2011

Makan kat restoran Cina

Restoran Cina atau warung-warung Cina sangatlah banyak di negara kita ini.Walaupun banyak,tapi kita takbolehlah nak berangan pegi sini untuk 'ngeteh'.Maksud 'ngeteh' disini ialah duduk-duduk di warung sambil order teh tarik atau milo ais dan borak selama mana yang anda suka.

 tidak berjaya mencari gambar yang sesuai dengan tajuk


Hari tu,saya duduk dalam kereta bersama adik saya,Azie.Kami tengah tunggu Kak Long yang singgah kedai ubat singseh untuk beli susu anak dia,Adam.Sambil-sambil bosan layan radio kat dalam kereta,saya pun tanya Azie.

''Kak Noi nak belanja ko makanlah.Nak tak?"saya offer kat dia.

"Naak!!"eksaitednya dia.

"Kat mana?"

"Kat situuu,"' sambil saya memuncungkan mulut ke kedai makan Cina sebelah kereta kami.

"Cehh.Ingatkan betul-betul."jawab Azie.

"Ko rasa kan,kita boleh makan kat situ tak?" soalan kurang pintar kutujukan kat Azie,sebab budak ni memang blur.

"Boleh,kena cakap macam ni.Tokey,kueytiaw kerang satu,no Babi.Haa,dah boleh makanlah,kan takde babi."

Saya tak menjawab.Bengong!

13 comments:

yuyuy ekyn said...

kahkahkah.kem slm kt akk cekgu tu ea.dy tlh membuat sy tergelak sorg2 pg2 nk ke tghri ni.hahha :D

norinaomar said...

hahaaa...insya Allah akan disampaikan=)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

kalau org dulu2 zaman hitam putih memang suka lepak kedai kopi cina.. tp skang isu halal haram memang tak boleh la..

Effa Akmal said...

hahhaha..

bagus jugak jawapan adik noi tu yea...hahhahha..
nak try cakap camni kat gerai cine kat simpang jalan tepi umah tu nati.hahahhahah

norinaomar said...

cik lekit:dulu-dulu kurang pengetahuan dan tambahan lagi tiada pihak ambil kesempatan dalam industri makanan ni


effa:no no no..jangan!!!

Zulfikar Hazri said...

ahaha, saya neo-thinker, saya lepak gak kedai hindu dan china, yang mana telah diyakini hanya menyediakan makanan halal

dan telah terkenal kredibiliti halal dia...

cth : kedai nasik ayam cheemeng, rest nasi daun pisang kelang, kopitiam ah tek mersing... :)

norinaomar said...

dimaafkan tu ikar,saya pun lepak jugak.hat ni yg terang2 ada oin oin tu..

missSenget said...

kalau cina tu letak babi..

pastu die kata..

50% halal 50% haram..

nak mkn?

norinaomar said...

kalau dah mcm tu,takdenya nak makan...

cikguden said...

nak pandang pun tak ada selera

:) said...

mahu makan masakan cina dalam restoran cina dan halal, datanglah Sabah..

norinaomar said...

cik :)-kat mana?kat mana?bulan 11 nak g sabah ni..

rara pinkmafia said...

hahahahaha no babi eh.oppssss mencarut lak.

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger