Pages

Sunday, July 17, 2011

Handphone canggih tapi takde kredit

Assalamualaikum..selamat hari Ahad.Pagi tadi terkejut pukul 5 ibuku menelefon tanya dah bangun sahurke belum.Sini dah masuk waktu Subuh daa..

Ok,harini saya nak cerita pasal handphone canggih.Saya percaya ramai yang di luar sana memiliki handphone yang canggih,setidak-tidaknya handphone itu ber'ring tone' kan lagu terhangat masakini ataupun boleh menangkap gambar walaupun kabur-kabur gambarnya.Oh itu boleh dikategorikan sebagai canggih ye tuan-tuan dan puan-puan.Jangan merajuk,nanti cepat kedut!



Melihat gelagat orang-orang kita baik muda atau tua,remaja atau budak sekolah sangat menyeronokkan.Lepak bawah pokok atau kedai makan sambil bertukar-tukar cerita tentang gahnya handphone masing-masing,saling ber'blue tooth' gambar atau lagu mahupun video klip 3GP 'budak sekolah kena ikat dengan rantai' oopss..

''Wahh,handphone baru sekarengss,Iphone 5 tu!"
"Tapi Wak Kang,aku tak suka sangat dengan Iphone,aku suka blackberry lagi."
"Ko punya ni spec dia macamana?"
"Oh yang ni hebat weh, bla bla..GPS bla bla.12 megapixel..bla bla YM,FB,Twitter..bla bla..3G + Wifi.."
"Fuiyoo..dasyat dasyat sungguh tu weh."
"Tapi aku rasa bulan depan aku nak tukar lain lah.Aku ni cepat bosan"

Belum masuk lagi bab bersosial dengan handphone,selang 2 saat 'tritt!' ...selang lagi 'tritt!'

Ok saya mengaku saya tidak pernah berhandphone canggih hingga sekarang.Mungkin minat saya ke arah benda lain.

Sesekali jumpa kawan lama,kagum juga tengok handphone masing-masing.

"Salina,lamanya tak jumpa.Eh,berapa nombor phone ko sekarang?Wah hebatnya ko punya Blackberry.Tembaklah aku,nanti aku save"
"Err..takde kreditlah,ko salin jelah Peah,012344****" 

Erkk!!

Teringat pula adik saya haritu.Agak menggeramkan jugaklah.Tiap-tiap bulan saya memang saya minta dia masukkan duit dalam akaun saya. Haritu dapat 15 missed calls sebab mintak nombor IC saya.
Yang saya marah,handphone awak tu sikit punya canggih,IC saya pun takde simpan.Memang membangkitkan kemarahan.

Tapi part paling annoying ialah handphone kemain lagi canggihnya,tapi kredit takdak.Annoying kan?

Sekian,terima kasih.Ampun dan maaf bagi yang terasa.

10 comments:

yusri said...

aku tak pakai handphone cggih sangat pun tetap aku ada kredit pasal pakai bil...kalau tak kerana yana paksa2 mungkin sampai sekarang aku pakai nokia 80 ringgit tu..hehehe

Effa Akmal said...

hahhahaha..nasib baik henpon saya x secanggih mane, klu x, mau nangis guling² bace entri nie. hahhahhaha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

hp dah bertahun tak bertukar. rasanya takde keperluan nak pakai canggih2 sgt. cukup la ada apa yg ada.. tak lama lg dh nak beranak.. elok la spent duit tu utk aktiviti membesarkan anak

norinaomar said...

yus: Hahaha..aku masih pakai Noki 80 ringgit tu yus!

Effa:yang penting ada kredit tau

Cik Lekit:Bila dah ada tanggungan baru kita boleh tentukan mana yang priority kan

~~Ticer Wann~~ said...

hahaha tak pernah kehabisan kredit.. perghhh sombong gila statement.. haha.. duit habis beli henpon canggih aa mana dan nak top up.. ko ni pun... kuikuikui

rara pinkmafia said...

hehehehe betul2.kalau mcm tu baik pakai 3310 je.lagik puas hati =)

norinaomar said...

wan:hehe tu lah aku awal-awal dah mintak maap kat sapa yang terasa =)

rara:tepat sekali!

Zulfikar Hazri said...

kopi sedap, pekat hitam melekat... tapi gula takda.. tak guna... hahahahahahah

lagi baik henpon 3310 kredit puluh2

Ardini Humaira said...

dni guna hp cikai ja tak canggih pon. blakberi ke bluberi ke tak de apetah lagi aipon ke yupon hehehe... asal hp ado kredit sudah :D

Liza Razak said...

hehehe..saya pulak guna iphone sbb gile twitter dan facebook.Memanjang keje nk update..memang saiko..hehe.tp still ade 2nd hp yg cikai sbb kdg2 lagi berguna..hehe.sbb x complicated sgt mcm smart phone ni

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger