Pages

Wednesday, May 25, 2011

Tips Menabung 2-Duit Raya

Puasa bakal menjelma..Kemudian tibalah Hari Raya..saya tak excited sangat pun,hanya bersederhana sahaja kerana bajet dilebihkan untuk urusan bulan November nanti.

Ni saya nak cerita taktik saya untuk duit raya yang bakal saya beri di Hari Raya nanti.Mungkin ada yang tak bagi duit raya,tapi saya pula,sejak saya bekerja ,saya memang bagi duit raya kepada sepupu2 saya dan saudara dekat je.Tak lupa jugak kepada anak kawan-kawan saya.

Kalau tahun lepas dan sebelumnya saya guna duit gaji untuk duit raya,tapi tahun ni tidak.Sejak tahun lepas saya kumpul duit RM1 sikit-sikit termasuklah yang dah kerepot-kerepot,saya masukkan dalam envelop macam ni:



Kualiti gambar yang rendah mutunya kerana guna webcam

Balik cuti ni saya nak tukar duit seringgit yang kerepot tu,tuka kepada yang keras-keras..dah setel peruntukan duit raya tahun ni.Yahu!

Mahu tiru macam saya?Silakan.
p/s:Oleh kerana bilik pernah dipecah masuk dan duit tabung habis dicuri,saya simpan tabung dalam peti ais.Sshh,jangan pecah rahsia tau!


18 comments:

FasiHaH SupiaN said...

hahaha nasib baik saya belum perlu memberikan duit raya kepada yg lain2 lagi.hehehehehe tp boleh tirulah kaedah nie...hehehe

Zulfikar Hazri said...

astaghaa.. awalnya planning hal raya!!!.... :P

norinaomar said...

Fasihah:Boleh..silakan..hehe

Abg Ikar:Kikikii..persiapan awal la.dah namanya perempuan

Nieza Ishak said...

wah bagus bagus ... arini nieza nak start ... hihihi.

sikit2 lama2 jadik bukit ;)
thanks bagi idea

man yusoef said...

takotnye..taun ni InsyaAllah first time bagi duit raya kat org lain...tidak!!! haha

*Miss Syahnia* said...

tak tpikir plak idea ni
slalu singgit buat byr tol je ;)

dah nak raya bari sibok p
bank tukar duit singgit
lastnya 'RM1 dah abislah kak'
huhu

~~Ticer Wann~~ said...

boleh wat cam ko gak ni... memang tengah menabung pun :D

InaAchik said...

ni namanya sistem sampul...
tapi ina xderla buat simpan duit cenggini tapi mmg terus asingkan duit gaji bulanan utk peruntukan raya...

Q said...

mommy saya simpan dalam beras..hahaha

.:Kiah-ohh-Kiah:. said...

haha..kompem duit tu sejuk kn letak dlm ice box...

norinaomar said...

kak nieza:
haha terharu bila akak spread out the idea.TQ!

norinaomar said...

Man:
Wah..that's good.jangan budak2 dok komplen 'singgit je bang?'

norinaomar said...

Miss Syahnia:
Betul tu..sebab taknak lalast minute lah saya buat macam ni

norinaomar said...

wann:
Ini menabung short term namanya Wan.

norinaomar said...

inaAchik:
Saya buat macam ni sebab taknak guna duit gaji.Tahun-tahun sebelum ni memang guna duit gaji,tahun ni berjimat cermat

norinaomar said...

Q: tabung beras tak muat nak bubuhla Q =)

cik Kiah : sejuk je,taklah sampai beku haha

tice su said...

Salam kenal cikgu noi!

bagus tuh! leh raya sakan thn ni kan! hehe...


ticesu.com

norinaomar said...

Terima kasih Tice Su

Isyk takdelah nak sakan pun.Biasa2 aje

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger