Pages

Monday, April 18, 2011

Aku..Lilin..Ubat Nyamuk dan Elektrik SESCO..

Pilihanraya Dun Sarawak menyaksikan Barisan Nasional menang besar di Sarawak..Syabas diucapkan.
Tapi alangkah malangnya..bagi penduduk di perkampungan dan kepulauan ini mengalami masalah yang tak habis2 dan berulang2 iaitu putus bekalan letrik...masuk hari ini sudah 4 kali kalau tak silap,setiap hari ada sahaja gangguan di sebelah malam,bermula lebih kurang 5.30 petang hingga keesokan paginya..SAYA SUDAH BOSAN!

Bila malam je,nyamuk banyak,dan pastilah terpaksa memasang ubat nyamuk..aduhai..saya alah dengan racun nyamuk ni,sesak nafas dibuatnya..

Malam 1,tido dalam bilik,pasang lilin dan racun nyamuk...seriyes tak tahan dengan asapnya.
Malam ke 2,pasang lilin tapi tak pasang racun nyamuk..wahhhhwahhh bermaharajalela nyamuk2,,sambil tutup mata sambil menyapu Vicks..
Malam ke 3,tido kat ruang tamu,pasang racun nyamuk dan lilin,tapi bangun pagi sakit segala badan dan pinggang sebab tak alas tilam..Tadi pukul 3.30 takde karen lagi sampai pukul 5.00.

Saya bukan merungut tapi tahap kesabaran tu dah tahap infiniti..Tak ada cara lain ke untuk atasi masalah ni,TV hampir rosak gara2 ni,ikan,ayam,daging dalam peti jangan katalah..mati,hidup,mati,hidup..

Sabar....sabar......sabarrr.....

0 comments:

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger