Pages

Tuesday, March 22, 2011

Itu tak boleh makan,ini tak boleh guna

Dulu zaman sekolah rendah,sekolah kami selalu dapat suratkhabar dari CAP(Persatuan Pengguna Pulau Pinang).Saya baca mula-mula rasa ok tapi lama kelamaan jadi menyirap pulak.Produk ni tak boleh dimakan,produk ni tak boleh digunakan kerana ada bahan itu ini dan sebagainya..Lepas tu saya langsung tak nak baca suratkhabar tu sebab sakit hati.

Tadi belek-belek facebook jumpa pulak photo ni kat wall kawan saya..


siap ada yang komen kat FB tu suruh kita makan nasi lauk ikan masin..eh brader try test dulu,kamu larat ke tak makan nasi ngan ikan masin tiap-tiap hari.cakap tak fikir..
Yang kat gambar ni pun tak details,kalau aiskrim mestilah sebut jenama apa,syarikat mana.Ni just general then semua orang nak melatah dan cepat-cepat nak share..

Pandangan peribadi saya..diulang pandangan peribadi ya..kalau rasa was-was jangan makan terus,kalau rasa yakin (kita yakin dengan cop Halal oleh JAKIM),makan saja.
Kalau was-was,kamu makan telur saja lah tiap hari ya!

2 comments:

Yusri said...

aku dulu selalu was was2 tapi sebab kawan mkn gak...terutamnya kt srwk ari tu

Yusri said...

aku dulu selalu was was2 tapi sebab kawan mkn gak...terutamnya kt srwk ari tu

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger