Pages

Monday, February 14, 2011

Kes menipu guna telefon bimbit-kamu ingat aku percaya?

"Tahniah,SIMKAD anda telah memenangi wang Ringgit Malaysia tunai bernilai RM10,000.Sila hubungi no telefon 0178239721 dengan segera".

Apa lagi,saya pun replylah.."hei,ko ingat aku ni bo**h sangat nak percaya?''

Saya masih tak berpuas hati,maka saya pun dail dan bercakap sendiri macamana rupa gayanya lah tuan penipu terhebat tu.
Mula-mula dia tanya nama,saya pun tipu,nama bank apa,saya pun tipu jugak,sudah bersuamikah,sudah tentulah saya tipu juga..best betul layan penipu ni.
Ternyatalah ini angkara warga asing dari negara __ __ __ON__ __ __ __!
Bila saya ugut nak beritahu polis,dia siap kata 'ingat aku takut dengan kau?kau berani datang lah In_____!siap mencarut dan memaki hamun tau.

Saya tak marah dia tapi saya cuba cool sehabis mungkin,lalast dia letak telefon. Takut agaknya.

p/s:Janganlah percaya dengan penipuan macam ni,kenapa mereka masih berleluasa....sebabnya masih ramai di luar sana yang mudah ditipu.Abaikan je.Kalau nak report Polis pun takkan ada tindakan sebab belum jadi parah.

0 comments:

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger