Pages

Wednesday, February 9, 2011

Kanak-kanak memang jujur

Situasi bersama murid Year 2

Kisah 1

Saya  : Eh,cuti haritu kakak Nazri kahwin kan?
Year 2: YA!!dia tidak sekolah lagi tapi sudah kahwin.
Saya : Kamu kena habis sekolah,ada kerja dapat duit banyak dulu baru kahwin
Year 2:Ya teacher,sudah habis tingkatan 6 baru boleh ada 'san' (pacar)
Saya : Haa,betul.Tapi cantik tak kakak Nazri kahwin?
Year 2 : Tidak teacher..(slow je suaranya)..

Huhuuu jujurnya kanak-kanak..

Kisah 2
Hari ini saya mengajar mereka articles (a & an )

Saya : ok class..an octopus..do you know what is octopus?
Year 2 : No
Saya : Ok octopus ni sotong kurita,sotong besar yang dalam laut tu (terus hentam guna BM dan lukis kat blackboard)
Hidayat : Ya,saya tau teacher..sotong besar yang buat 'banget' - banget tu maknanya gelombang
Nazri    : Ya,paus juga buat banget teacher..
Saya  : Hei..banget tu sebab anginlah,bukan sebab paus ke,octopus ke..kamu nii...

Rupa-rupanya itulah yang mereka fikir selama ni..gelombang kuat di laut sebab octopus dan paus yang buat..aduyaiii

2 comments:

yusri said...

nazri tu meman pak lawak..nanti sampaikn slm kt budak thun 5 tu ye

norinaomar said...

Insya Allah...

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger