Pages

Tuesday, May 11, 2010

Tips menabung-Main kutu..

Salah satu cara nak menyimpan dan menabung dengan maju jaya dan berdedikasi ialah dengan bermain kutu..

Apa tu kutu?
Kutu ni let say kita ada geng 10 orang ..sorang bagi RM100, so 10 x RM100 = RM 1000..bolehla cover apa2 yang patut..giliran sudah ditetapkan dengan mencabut undi pada awal tahun..

Kebaikan
1) Win win situation
2) Cara lain untuk menyimpan,tak gagah nak save RM 100 kalau tak beria-ia
3) Saja nak seronok-seronok

Keburukan
Mungkin penyeksaan kepada 'chief' yang kutip duit kutu untuk memastikan ahli kutu bayar ikut masa dan duit tu selamat dalam simpanannya..
Yang dapat giliran mula-mula tu seronoklah..tapi seksa kemudian hari.

Saya dah lama main kutu ni,tahun ni main kutu dengan my school buddies , RM berapa itu lahsiaaa...ramai yang guna buat kenduri kawen,nak bayar road tax + insurans kereta,memang ok sangat-sangatlah.Turn saya bulan 7 ni..wahhhhh!!
Kutu lagi satu saya main kat kampung,saya bayar melalui ibu..awal tahun depan boleh dapat,yeeehaaa!!

So,kalau nak saving cara mudah dan berkesan,bermainlah kutu,heheh=p

2 comments:

~lina talib~ said...

turn saya pun bulan 7!! haha..

norinaomar said...

hehehe lina..kebetulan plak ekk,tgh pikir2 ni nak buat apa ngan duit kutu tu..

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger