Pages

Tuesday, May 11, 2010

LHDN akan kutip pinjaman PTPTN mulai tahun ini..

Huhuu,semua yang meminjam PTPTN takkan dapat mengelak daripada membayar hutang PTPTN kerana tindakan baru diambil melalui pemotongan gaji secara automatik melalui LHDN.Tak percaya? Sila baca ini.

Saya pun peminjam PTPTN jugak..saya bukanlah pembayar yang komited, kalau orang PTPTN baca mesti habislah saya..eehhh tapi saya bayar tau tapi tak banyak la kalau dalam sebulan tu..ramai jugak kawan-kawan saya yang kene blacklist nama,means tak boleh ke luar negara walaupun menunaikan haji..selagi tak bayar habis..diulang ye..bayar HABIS..

So untuk fresh graduates..dapat je penyata,truslah buat pembayaran (walaupun anda belum bekerja lagi ), mulakanlah bayar RM 200 ke lepas tu bayar sekerap yang mungkin..kalau nak selang 2,3 bulan pun boleh asalkan anda dah ada rekod pernah buat pembayaran..


Sekian,terima kasih..

2 comments:

asilahkassim said...

loh, aku pun bayar lompat-lompat.kui3

norinaomar said...

aku pon..yang penting bayo..hehehe truk ehh kita?

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger