Pages

Sunday, January 10, 2010

PENIBONG OH PENIBONG..




Masa mula-mula posting memang tak dapat nak digambarkanlah..time kami berenam masuk ke kampung ni,musim hujan dan gelombang.Kussss semangat,Allah je yang tau.
Tapi aku bukanlah sesengal iteww,siap call PKG Mukah (surf kat internet tentang keindahan bandar Mukah),mulalah berangan oo ok juga Bandar Mukah ni,after kol PKG Mukah(bunyi 'aukk' suda berkumandang) diorang kata sekolahku is SK Penibong,adakah macam Senibong?tempat seafood di JB yang bapak mahal,atau Sungai Nibong dekat dengan kampung aku?

Punyalah eksaited bergegas ke CC yang terdekat nak tengok rupa Penibong..the answer is SPEECHLESS,1)takde water supply(kuulangi kembali saat-saat di KC),2)kat pulau(dulu Langkawi pun pulau gak),3)no more high heels(nanti terselit celah titi)4)macamana lah aku nak packing barang-konpuiss




Gambar di atas ialah gamba sekolahku

Gamba di bawah ialah pertama kali ke Sarikei,teruja lalalaaa





MUSIM KEMARAU (JUN+JULAI+OGOS+SEPTEMBER)

Huhuu..part ni yang paling syahdu syahdan skali..Sangat TACHING okehh,tiap hari aku renung je langit,bila la nak hujan dan berkumandangle lagu 'Mendung Tak bererti Hujan'.
Dan tiap tiap hari jugaklah aku ajak anak murid aku nyanyi lagu ala sumbang mambang gitu bior ujan turun lebat mencurah-curah.

Apa yang terjadi?
1)Bermulalah episod oh baldi ialah besprenku
2)Tugas angkut mengangkut bermula jam 5 petang setiap hari okeh..muscle pon suda
tumboh
3)Episod paling tragik - mandi dengan sebotol air mineral,mandi dgn air masin pas tu
bilas ngan air hujan
4)Aku sudah punya tong air sendiri yang berlabel'NOI PUNYA AJER' sangatlah
kedekut,tu maknanya tak bagi orang lain guna.


sangat menyukai gamba di atas kerana memberi macam2 makna









Yang bestnya upah aiskrim je kat askar-askarku..

5 comments:

AB KARIM said...

sabar je lah Noi

AB KARIM said...

seronok apa san Noi
salam dengan semua nanti

norinaomar said...

San ko sronok gak..hehe

taiko89 said...

indah nya penibong..hihihi..
wpun koje ssh mne pon,nak sruh budak..kasi gaji aiskrim dah memadai...itulah khidpan di kpg..
xpon bli roti kat kdai mai..
n aqu bgga jadi anak penibong..

yusri said...

Penibong tinggal kenangan tersendiri kepada aku...

GOOD MORNING TEACHER!

 

(c)2009 GOOD MORNING TEACHER!. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger